Kaptein Producties speelt op vier velden.

Groeistuipen

Kaptein Producties heeft in de afgelopen acht seizoenen niet alleen de kinderziektes overleefd en inmiddels al haar inentingen gehad, je kunt zeggen dat het impresariaat de lagere school heeft afgemaakt en ingewisseld voor de middelbare school van het theaterleven. Van niets op de kaart naar iets op de kaart is een niet onbelangrijke stap gebleken.

Zij die dit mogelijk maakten, de artiesten die zich in de afgelopen negen jaar met ons impresariaat hebben verbonden, vormen het kapitaal van deze artistieke onderneming. Zonder hen kun je als impresario  beter bollen gaan planten of op kabeljauw gaan vissen buiten de Nederlandse wateren. Maar met hen realiseren we in Nederland in steeds meer theaters prachtige concert- en theateravonden. Alles staat of valt met het contact met de artiesten en de programmeurs. Beiden dank ik voor het in ons impresariaat tot nu toe gestelde vertrouwen.

Zeker nu het publiek in deze periode na de crises zelf ook weer iets meer zin krijgt om er op uit te gaan en ook geneigd lijkt de soms wat risicovollere producties een kans te geven met hun aanwezigheid, groeit het totale Nederlandse artistieke aanbod niet alleen in de breedte maar ook in de diepte. Kaptein Producties voegt dit seizoen twee maatschappelijk betrokken concerten toe aan dit aanbod.

Kaptein Producties probeert met de eigen artiesten een meerjarige band op te bouwen waardoor binnen enkele seizoenen groei zichtbaar wordt. Exponenten daarvan zijn Martin Simek, Jodymoon, Herman Woltman, Rob Mostert in verschillende combinaties, Maria Adriana en Jeroen de Groot. Ieder voorstellingsproces gaat door broze en breekbare momenten. Behoud van vertrouwen en het geven van support zijn juist dan essentieel.

Voor het seizoen 2018-2019 is een uitbreiding voorzien met in totaal vijf artiesten. We maken de sprong van 20 naar 25 concerten en voorstellingen. Bij de persoonlijke aanpak die we voorstaan in de individuele begeleiding van artiesten is zo’n stap niet mogelijk zonder extra menskracht. Die hebben we gevonden in de persoon van Bianca Saan. Nieuwsgierig en vasthoudend. Zij gaat vanaf 1 oktober 2017 samen met Paul Kaptein de boekingsgesprekken met programmeurs voeren. Publicitair weet het impresariaat zich nog steeds veilig gecovered door het ondersteunende publiciteitswerk van Monique Ophorst.

Iedere nieuwe fase betekent dat er andere eisen gesteld zullen worden aan onszelf en onze artistieke aspiraties en dat ook de verwachtingen bij onze partners – de theaters – en onze artiesten toenemen. Wij zullen ons uiterste best doen in het huidige en komende seizoen aan die verwachtingen te voldoen.

Paul Kaptein

Paul Kaptein (impresario)

Telefoon +31(0)6 55 77 31 60
U kunt contact met mij opnemen  d.m.v. het contactformulier op deze website.

Monique Ophorst

Monique Ophorst (marketing en publiciteit) 

Telefoon +31(0)6 20 42 57 50
U kunt contact met mij opnemen  d.m.v. het contactformulier op deze website.

Bianca Saan

Bianca Saan (verkoop en publiciteit)

U kunt contact met mij opnemen  d.m.v. het contactformulier op deze website.